tisdag 3 september 2019

Extrainlägg: Pinsamma annonser (Playstation 4)

(Extrainlägg är små korta inlägg som jag petar in lite då och då mellan dom ”riktiga” inläggen)

Här kommer ännu en annons, den här gången av en stackare som verkligen ville va en gamer, men antingen hade han inte riktigt dom skills som krävdes, eller så var det helt enkelt inte så kul som han trodde...





Hm, vad är det med tiden 3 månader, har sett det i flera annonser...Är det då man tröttnar på saker rent allmän eller? Här har vi nån som verkligen har shoppat loss vad gäller tv-spelsgrejer, hur har människan ens hunnit införskaffa alla dessa extraprylar till ps4:an på bara tre månader? Och med tanke på att personen försöker kränga det för 8500 begagnat – hur mycket gick det loss på i nypris? Jag baxnar faktiskt lite över den här annonsen…

Men frågan är om jag är bättre själv...jag har visserligen aldrig köpt en dyr konsol för att sälja den några månader senare, men för inte så länge sen hade vi i hushållet (vi är då tre personer som bor i en trea) inte mindre än...håll i dig nu...fem tv-spels konsoler *skäms lite* Det började med att jag hade en Playstation 2, och när den började kännas alltför gammal och trist köpte jag mig en Xbox 360. Sen flyttade jag och sambon ihop och vi var plötsligt en familj med två Xbox 360 då hon också hade en sådan maskin. Istället för att sälja av ps2:an och den extra Xbox:en som normala människor fick sonen överta dom och ha dom i sitt rum (för alla fyrtioåriga mammor vill väl ha sin egen tv-spels konsol och slippa dela med sonen?). Så här lallade det på...tills jag började känna att vore det inte skoj med en Playstation 3 också? Det var ju flera spel som jag var såå sugen på att spela som endast fanns till ps3:an och i och med att min bror hade en affär som bla sålde begagnade tv-spel och konsoler så kunde jag ju få den till ett riktigt fördelaktigt pris också. Jag slog till. Då hade vi fyra konsoler och jag var nöjd ett ganska bra tag...men mycket vill ha mer, och dessutom nytt, så för inte så länge sen började det klia i köpfingrarna och habegäret slog till rejält – jag införskaffade en Playstation 4 till familjen (nej nej, det var inte alls för min egen skull, jag tänkte bara på sonen förstår du, baaara på sonen, och han blev ju så glad så glad när han nu kunde köpa nyaste Fifa-spelet) och voilá – fem stycken konsoler på tre personer. Men nu började tom jag tycka att det hade gått lite överstyr, så jag sålde faktiskt av ps2:an, ena Xboxen och ps3:an, så nu har vi ”bara” en ps4a och en Xbox 360, vilket i alla fall känns lite mer rimligt.






3 kommentarer:

  1. Har väl att göra med att vissa grejor ser så jädra kul ut när andra använder dem, eller när man kollar på reklam. Sen köper man själv och tröttnar efter ett tag. Det hände oss också med ett xbox one. Tänkte bli lite mer "social" genom att spela i tv-rummet istället för i kontoret. Det visade sig dock att de spelen jag gillar bäst inte fanns eller kommer till xbox one, samt att handkontrollen var hopplös att spela med. Vi sålde xboxen och nu sitter jag där jag alltid har suttit, på kontoret med en pc, mus och tgb. Detta impulsköp skedde dock innan "Snålgrisen" föddes...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja finns nog många som spontanshoppar saker dom har sett reklam för eller dylikt och som verkar skoj, är dock svårt tror jag att sälja begagnade teknikgrejer för ett bra pris, dom sjunker rätt snabbt i värde. Så det gäller att tänka efter före så att säga...men ibland vill man ju testa något nytt och inget fel i det. Men man kanske inte behöver köpa alla extragrejer som finns innan man testat om det är nåt för en själv :-P

      Radera
  2. I'M TOTALLY CURED OF HIV FROM DOCTOR JAMES HERBAL MEDICINE   Does anyone still doubt natural herbs? I've seen the great importance of natural herbs and the wonderful work they have done in people's lives. I wonder why people still spend their money on surgery, injections and drugs each time they are sick. Natural herbs can cure all kinds of illness including herpes,Cancer,Vaginal burning, diabetics, asthma,EBV, HIV, hepatitis,Enlargement, etc. I've seen it with my own eyes. I was Cured of Hiv/aids and my aunt and her husband were cured from herpes by Dr James who uses natural herbs to cure different kinds of illness. Even Dr James proved to the whole world countless times that natural herbs can cure all kinds of diseases and he cured countless people using natural herbs. I know it is hard to believe but am a living testimony. He prepared herbal medications and sent it to me through DHL COURIER DELIVERY SERVICES and I took it as he instructed. 11days later, I went to the hospital to do a checkup, the result came out and I tested NEGATIVE. There is no harm in trying herbs, it will only get you cured from what you are, so why don't you give herbs a try and see its effectiveness..His herbal medicine it's easy to drink with no side   Contact Dr James on Email .... drjamesherbalmix@gmail.com..

    SvaraRadera